Letecké společnosti se zavázaly k včasnému odškodnění spotřebitelů za zrušené lety
Evropská komise informovala, že 16 hlavních leteckých společností se zavázalo k lepšímu informování a včasnému odškodnění cestujících za zrušené lety. Stalo se tak po jednáních s Evropskou komisí a orgány ochrany spotřebitelů v členských státech EU. Evropská komise zalarmovala síť národních dozorových orgánů (CPC Network) ohledně praktik leteckých společností v souvislosti s pandemií COVID-19 již v prosinci 2020.
Jedná se o největší akci v historii fungování sítě národních dozorových orgánů (síť CPC). Akce vznikla na podnět ze strany evropské spotřebitelské organizace BEUC, spotřebitelských organizacích v členských státech a z důvodu velkého množství stížností, které obdržela Evropská komise, Evropská spotřebitelská centra a národní orgány na letecké společnosti v souvislosti se zrušenými lety a nevracením náhrad za zrušené lety.
Síť orgánů CPC bude nadále monitorovat řádné plnění závazků ze strany leteckých společností.
Zdroj: MPO